نحوه ی Config کردن مودم های D-Link :

 

1 . آدرس IP پیش فرض این مودم 192.168.1.1 و Subnet Mask آن 255.255.255.0 است. این IP دارای مقادیر قابل تغییر است اما در این راهنما ما از مقادیر پیش فرض جهت تنظیم استفاده می کنیم. 

 تنظیم این مودم توسط یک مرورگر وب انجام میشود و در هر سیستم عاملی امکانپذیر است. آدرس مودم را در مرورگر خود وارد کنید:

 192.168.1.1 :  IP (آدرس مودم)

subnetmask : 255.255.255.0

 

2. بعد از چند لحظه پنجره جدیدی باز شده که از شما Username و Password مودم را درخواست می نماید این مقادیر بصورت پیش فرض admin و admin (تمامی حروف کوچک) است. آنها را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

 

توجه: 
 
الف. این Username و Password را با Username و Password  ی که ISP به شما داده اشتباه نگیرید. 
ب. اگر صفحه درخواست Username و Password ظاهر نشد به به معنی این است که یا شما تنظیمات کارت شبکه مناسبی ندارید که باید آنها را بازبینی کنید و یا روی مروگر شما پ ر و ک س ی تنظیم شده که باید در اینترنت اکسپلورر به منوی Internet Option و سپس به Connection و سپس در قسمت  Lan Setiing  رفته و تیک آیتم Using P r o x y  را برداشته و OK کنید. 
 
 
3.  بعد از ورود موفق به صفحه تنظمیات مودم را بصورت زیر مشاهده می کنید :
 
 
در اینجا از منوی سمت چپ گزینه ی Wizard و سپس از منوی بالا گزینه ی Setup  را انتخاب کرده و روی دکمه ی Setup Wizard در وسط صفحه کلیک کنید . 
صفحه ی زیر به شما نشان داده میشود. در این صفحه روی دکمه ی Next کلیک کنید .
 
 
 
در این مرحله برای همه ی مقادیر خواسته شده کلمه ی admin را وراد کنید : 
 
 
 
 
پس از آن تمامی مراحل را مطابق توضیحات در تصاویر زیرانجام دهید : 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اکنون تنظیمات مودم پایان یافته و بایستی به اینترنت متصل شده باشید . 
 
 
 
چنانچه هنوز برای اتصال به اینترنت مشکل دارید موارد زیر را برای عیب یابی انجام دهید :
 
  • اگرخط تلفن بوق آزاد ندارد:
راه حل) مودم ADSL را از مدار خارج کنید. خط تلفن را چک کنید در صورتی که بوق آزاد شنیده نمی شود با خرابی تلفن 5555  تماس بگیرید و خرابی تلفن خود را ثبت کنید.
          اگر خط تلفن بوق داشت، کابل تلفن را به پورت Line اسپیلیتر وصل کنید و کابل گوشی تلفن را به پورت Phone اسپیلیتر و کابل مودم را به پورت Modem یا ADSL یا DSL اسپیلیتر وصل کنید و اگر بوق آزاد شنیده نشد به پشتیبانی 5555 تماس بگیرید.
 
 
  • چراغ لینک Status یا ADSL یا Link مودم چشمک زن است. یا چراغ لینک Status یا ADSL یا Link خاموش است.
راه حل) این مشکل به علت برقرار نشدن ارتباط فیزیکی بوجود می آید. ابتدا بررسی کنید که خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل ها و سوکت ها و سیم های ارتباطی چک شود. برای بر طرف کردن این مشکل، گوشی تلفن، را جدا کنید و مودم را مستقیم به خط تلفن وصل کنید.در صورتی که لینک باز هم ثابت یا روشن نشد با پشتیبانی 5555 تماس بگیرید.
 
 
  • اگر علامت ضربدر قرمز رنگ برروی Connection در دستگاهی که به اینترنت متصل کرده اید ، مشاهده می شود: 
راه حل) کابل شبکه بصورت فیزیکی قطع شده است، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشت کامپیوتر و مودم را بررسی کنید و اگر مودم بصورت USB به کامپیوتر متصل است، مودم را یک بار خاموش یا روشن نمائید یا جای پورت USB پشت کامپیوتر را عوض کنید.
 
 
  • تمام چراغ های مودم به جز چراغ Power خاموش است:
راه حل) تمام کابل هایی که به مودم وصل شده است را چک نمائید و در صورت عدم رفع مشکل مودم را از برق خارج کنید. حداقل 5 دقیقه مودم را خاموش نگه داشته و مجددا روشن کنید. در زمان نوسان برق حتما مودم خاموش باشد. در صورتی که مشکل حل نشد با پشتیبانی 5239 تماس بگیرید.
 
 
  • نحوه اتصال مودم ADSL به کامپیوتر چگونه است :
ا توجه به نوع مودم، اتصال مودم می تواند از طریق پورتهای USB و Ethernet و یا هر دو شکل باشد. مودم هایی که دارای پورت Ethernet هستند، قابلیت اتصال به سوییچ یا شبکه را دارند. جنانچه اتصال مودم به کامپیوتر از طریق USB برقرار شود حتما باید درایور مربوط به مودم را روی کامپیوتر نصب کرد.
 
 
  • اسپیلیتر چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟
اسپیلیتر وسیله ای می باشد برای جدا کردن Voice از Data. از نظر فیزیکی قطعه ای می باشد که دارای یک پورت ورودی برای خط تلفن و دو خروجی که یکی به مودم و دیگری به گوشی تلفن وصل می شود. همانطور که می دانید یکی از مزایای سرویس ADSL استفاده همزمان از اینترنت و تلفن است. برای جلوگیری از اختلال Caller  در دو سرویس تلفن و اینترنت نباید از دستگاههای دیگری مثل تلفن بیسیم و فکس وصفر بند و ID استفاده کرد.